wtorek, 11 listopada 2014

Barcelona

Po krótkim locie Ryanair (jedyny minus to start z Modlina), zawitałam w stolicy Katalonii. Udało się nam zarezerwować tani hotel tuż obok La Rambla - turystycznego centrum miasta.
Od dziś zwiedzanie. Najpierw na piechotę pozostałości rzymskie znajdujące się w dzielnicy Barri Gotic.


W tej samej dzielnicy znajduje się Katedra pod wezwaniem Świętej Eulalii.

wnętrze Katedry

Święta Eulalia była gęsiarką i stała się męczennicą za wiarę w wieku trzynastu lat. Dla uczczenia tego na terenie Katedry hoduje się trzynaście gęsi, które 12 lutego (w rocznicę śmierci patronki) wpuszczane są do gotyckiego wnętrza świątyni.


Bardzo chciałabym zobaczyć te pierzaste stworzenia w środku kościoła. :)

Następnym punktem zwiedzania była znana na całym świecie Sagrada Familia. Dotarliśmy tam autobusem typu "hop on, hop off". Dzienny bilet to 27 euro, otrzymuje się również mapę, przewodnik i książeczkę ze zniżkami. Polecam tę formę zwiedzania.

niedokończona fasada

Po odstaniu w kolejce i zapłaceniu (ze zniżką) 13,80 euro weszliśmy do środka.



Chrystus na spadochronie ?

Niestety po opuszczeniu Sagrada Familia rozpadało się na dobre i do końca dnia zwiedzaliśmy w strugach deszczu.
Kolejne dzieło Gaudiego - Park Guell.

główne wejście -zamknięte dla wchodzących, otwarte tylko dla opuszczających teren
Osiem euro (brak zniżki) to w moim odczuciu zdecydowanie za dużo jak na ten park, ale myślę też, że zimno i padający deszcz wpłynął na moje wrażenia.

Do końca dnia jeździliśmy autobusem i oglądaliśmy miasto zza szyb. Mam nadzieję, że przez kolejne dwa dni uda nam się więcej pochodzić.



6 komentarzy:

  1. Długo tam jeszcze będziesz? Rok temu jak tam byłam Park Guell był darmowy całkowicie, tylko za muzeum sie płacilo... dobrej pogody!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze dwa dni mam zaplanowane. Dziś nie pada :) Teraz niestety za Park się płaci i moim zdaniem nie jest on warty 8 euro.

    OdpowiedzUsuń
  3. bezsens zeby za park placic i to az tyle!!! Udanego zwiedzania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przekopując internet w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania trafiłam na Twój profil
    Zostałam zaproszona a rozmowę kwalifikacyjną, która ma potrwać cały dzień i zastanawiam się jaki ubiór będzie odpowiedni. Czy prosta, czarna sukienka, do kolana, z zakrytym dekoltem, czarny sweterek i czarne botki na obcasie, do tego srebrna delikatna bransoletka na nadgarstek i lekki makijaż to dobry pomysł ? Czy nie będzie to zbyt oficjalny wygląd jak na mój dość młody wiek ? Może powinnam wybrać jakieś czarne spodnie i białą koszulę i np marynarkę w kolorze fuksji, żeby ożywić stylizację. Byłabym baardzo wdzieczna za odpowiedź Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie napisałaś o jaką pracę chodzi. :) Domyślam się, że startujesz do linii lotniczych? Większość z nich oczekuje stroju biznesowego, jeżeli sukienka jest elegancka to raczej stawiałabym na nią. Fuksja nie wydaje mi się dobrym wyborem - zbyt rzuca się w oczy. Radziłabym też klasyczne czółenka (na średnim obcasie) i beżowe rajstopy. Do tego upięte włosy, delikatny makijaż i biżuteria. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń