piątek, 17 czerwca 2022

Lugano

 Po odwiedzinach w Morcote i locie do Tirany (ale tam spaliśmy w małej nadmorskiej miejscowości, gdzie nie było co fotografować), przyszedł czas na spacer po Lugano.

Z hotelu w Melide zabrał mnie bezpłatny busik kursujący co dwie godziny.

Przystanek miał przy samym kościele Santa Maria degli Angeli. Najładniejszy kościół jaki widziałam w tym mieście, inne były zdecydowanie nowsze.

Obok znajdował się też sklep Louis Vuitton. Nie piszę o tym tutaj ze względu na możliwość zakupów. ;) Ale dlatego, że sklep ma bezpłatne WiFi, które działa też na zewnątrz. Z tym miejskim nie udało mi się połączyć.

Obok kościoła znajdują się schody, po wdrapaniu się na szczyt można spojrzeć na jezioro z góry. Kiedyś była tam też kolejka, ale od lat nie funkcjonuje.

Widok po wdrapaniu się po iluś tam schodach.

Niestety pogoda nie dopisała, ale wydaje mi się, że Lugano jest ładniejsze od Jeziora Genewskiego.

Jeżeli chodzi o miasto, to Lugano jest ładne, ale stara część (ta turystyczna) jest dość mała. Mam wrażenie, że w Zurychu jest więcej deptaków i ładnych budynków. Tak wiem, to jest większe miasto :)

Dużo kafejek i restauracji. Ceny szwajcarskie....

Idąc wzdłuż jeziora dotarłam do takiego parku. Można tu zrobić sporo ładnych zdjęć.

Po dwugodzinnym spacerze udałam się na busik powrotny do hotelu. Bardzo udany dzień miałam.


1 komentarz:

  1. W Szwajcarii jest wiele pięknych miejsc, a Lugano z pewnością jest jednym najładniejszych.

    OdpowiedzUsuń