sobota, 30 kwietnia 2022

Od princeski do new look.

 Pomysł na wyjazd weekendowy do Bydgoszczy wziął się z Dzień Dobry TVN. Kilka tygodni temu wyświetlony był tam reportaż o wystawie mody damskiej zorganizowanej w Galerii Sztuki Współczesnej. Ponieważ mój lot nie doszedł do skutku, to postanowiłam pocieszyć się małym krajowym wypadem (bo na zagraniczne wypady mnie nie stać). 

"Od princeski  do new look" wystawa pokazuje stroje kobiece od 1890 do 1950. Czarny płaszcz wieczorowy to Chanel.
Tutaj suknie ślubne. Wszystkie "looki" pochodzą z prywatnej kolekcji Adama Leja. Ciekawi mnie, gdzie on je na codzień trzyma?

Dawniej idąc w gości ubierano się na czarno. A ta pelerynka to styl "sortie de bal". 

Inna ciekawostka wystawy: frak w stylu Marleny Dietrich i autograf Poli Negri.
Piękny Dior, Nina Ricci i lata pięćdziesiąte. 

A to ciekawostka. Torebki że skóry jaszczurki. Etui że skóry rekina. A to czarne to futro małpy.

Moda wraca! Okulary Schiaparelli bardzo podobne do tych, które jeszcze niedawno mówiliśmy.


Sukienkę typu "koszulka" jak z lat 20tych mam sama w swojej szafie.

Mam nadzieję tylko, że gorsety nie wrócą do łask. 🤣
Za tydzień zapraszam na więcej zdjęć z zaskakującej Bydgoszczy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz