piątek, 24 lutego 2017

7 pytań do stewardessy

Znalazłam w internecie taki zestaw pytań i postanowiłam też na nie odpowiedzieć. Mam nadzieję, że dzięki temu moja osoba i moja praca stanie się Wam jeszcze bliższa.

Jak to się stało, że zostałaś stewardessą? Wiedziałaś od początku, że chcesz się tym zajmować czy przyszło z biegiem lat i stopniowym poznawaniem swoich preferencji?
Jak wspominałam w swojej pierwszej książce nigdy nie planowałam zostać stewardessą. Wszystko zaczęło się ponad dziesięć lat temu. 

foto: internet
Będąc na studiach zagranicą przeczytałam o rozmowie kwalifikacyjnej do pewnych linii arabskich, a że nie chciałam jeszcze wracać do Polski i ciągnęło mnie w nieznane, to zostałam stewardessą. Obecnie pracuję dwunasty rok i nie wyobrażam sobie innego życia.

Na czym polega Twoja praca? Jakie są Twoje obowiązki? Opisz swój dzień w pracy (jak wygląda, jak przebiega, czym się w ciągu dnia pracy zajmujesz).
W tej pracy nie ma standardowego dnia. Każdy dzień wygląda inaczej, nie ma czasu na rutynę i nudę!  Na czym polega moja obecna praca (latam na prywatnym jecie) możecie poczytać tutajtutaj i tutaj oraz tutaj. A jakie ma obowiązki cabin crew w liniach lotniczych? O tym tutaj.

Co jest najprzyjemniejsze? Co daje Ci najwięcej radości i satysfakcji?
Niewątpliwie podróże. Dzięki mojej pracy odwiedziłam 75 państw. Jestem też wielkim fanem stylu życia, który mój system pracy mi gwarantuje. Mam dużo więcej wolnego niż przeciętny pracownik biurowy, ale też pracuję w święta i weekendy.

Co jest najtrudniejsze? Co sprawia Ci problem? Za czym w swojej pracy nie przepadasz? Czego wolałabyś uniknąć?
Oczywiście chciałabym mieć wolne święta! Chciałabym też unikać opóźnień i jet lagów. I żeby jeszcze praca ta nie miała tak ujemnego wpływu na moje zdrowie. O innych plusach i minusach możecie przeczytać tutaj.

Jakie cechy osobowości okazują się przydatne w Twojej profesji? Czy trzeba mieć jakieś konkretne predyspozycje żeby ją wykonywać?
O minimalnych wymaganiach, które trzeba spełnić możecie poczytać tutaj. Co do cech osobowości to należy być otwartym na świat, pogodnym i bezkonfliktowym człowiekiem. Duża dawka optymizmu oraz elastyczność też bardzo się w tym zawodzie przydają. A że w sytuacjach awaryjnych należy zachować żelazne nerwy, to osoby płochliwe i panikarze nie mają czego szukać na pokładzie samolotu.

Jak wygląda sytuacja na rynku pracy w Twojej branży? Jesteś na etacie - czy łatwo było go otrzymać, czy było dużo ofert?
Muszę powiedzieć, że zainteresowanie tym zawodem coraz bardziej mnie zaskakuje. Gdy ja zaczynałam karierę w przestworzach nie był to tak popularny zawód i dostanie etatu było dużo prostsze. Z jednej strony jest trudno dostać się do linii (np. do Emirates), ale z drugiej strony obecnie jest dużo firm low-costowych (np. Ryanair), które często szukają pracowników.


Jak wyglądają warunki finansowe?
O tym więcej tutaj

Mam nadzieję, że ten wpis Was zainteresował. Jeżeli macie jakieś inne pytania, to pozostawcie je w komentarzu. Obiecuję na nie odpowiedzieć. 

 

2 komentarze:

  1. Dziękuję za taki post! Bardzo fascynuje mnie Pani praca!

    Mogłabym prosić o kontakt mailowy do Pani? Nie mogę go znaleźć tutaj, na blogu, a bardzo by mi się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę o kontakt na priv na FB na mojej stronie Z życia stewardessy wzięte. Tam najłatwiej mi odpowiadać na prywatne wiadomiści. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń