czwartek, 18 września 2014

Galeria Tretiakowska

Postanowiłam wykorzystać dogodną lokalizację moskiewskiego hotelu i spędzić dzień ze sztuką, udałam się więc do najsłynniejsza galerii miasta - Tretiakowskiej.

wejście do budynku

Galeria założona w latach 50-tych XIX wieku zawiera dzieła największych rosyjskich malarzy (oraz trochę rzeźb).

Czy tylko mnie ten obraz wydaje się znajomy? Czy może był w jakimś szkolnym podręczniku?

W.G. Pierow "Trojka"

Następnie moją uwagę zwróciły wspaniałe pejzaże.

A. Kuindżi "Dniepr o poranku"


I sala poświęcona malarstwu Iwana Szyszkina:

Mój ulubiony "Poranek w sosnowym lesie" - misie domalował kolega malarza.

Nie byłabym sobą, gdybym nie zachwyciła się orientalizmem na obrazach Wasilija Wierieszczagina.

"They are triumphant"

Kolejne sale pełne są przepięknych ikon, ale niestety zauważyłam zakaz fotografowania (wydaje mi się, że obowiązuje on w całej galerii, tylko ja się zorientowałam późno).

Po tak spędzonym przedpołudniu chciałam już tylko położyć się na hotelowym łóżku. Niestety, gdy potrzebna jest taksówka to nigdy jej nie ma.

Wymuszony spacer przez most z kłódkami zakochanych.

kłódka-serce

Pogoda dopisała - Kreml w pięknym słońcu.

A dziś zamiast dalej zwiedzać Moskwę, pracuję. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz