niedziela, 14 stycznia 2024

Spacer po Istambule - grudzień '23

 W podsumowaniu grudnia '23 pisałam, że trafił mi się dzień w Istambule. Jeżeli zajrzycie do archiwum tego bloga, to znajdziecie tam wpisy z 2021 roku i z moich urodzin.

Tym razem miałam pół dnia na czysto turystyczne atrakcje. Wraz z pierwszym oficerem pospacerowaliśmy po tym pięknym mieście. Mnie się ono podoba, chociaż wiem, że widziałam tylko te turystyczne dzielnice i pewnie zdania co do całości są podzielone.

Zaczęliśmy od Błękitnego Meczetu, który tym razem był otwarty. Wnętrze jest przepiękne. Wstęp bezpłatny. Świątynia jest zamykana na czas modlitw. 

Pamiętajcie, żeby się odpowiednio ubrać. Panie muszą mieć zakryte głowy. Panowie długie spodnie. Wszyscy zdejmują buty przed wejściem.

Możecie załapać się też na darmowy Koran w języku polskim, gdybyście tylko chcieli...


Kolejny przystanek, to Hagia Sophia. Ponieważ kolega nigdy nie był w Istambule, to zwiedzaliśmy najważniejsze zabytki. Absolutnie mi to nie przeszkadzało. Wstęp
tutaj od grudnia '23 jest bezpłatny.
I jak wszędzie w Istambule pełno jest kotów (nawet w meczecie). Więcej zdjęć kociaków możecie znaleźć na moim Instagramie, gdzie na bieżąco publikuję zdjęcia z odwiedzanych miejsc.
Z tarasu Meczetu Sulejmana (tak, kolejny przez nas odwiedzony meczet) roztacza się piękny widok. Wstęp jest bezpłatny.
Świątynia jest przepiękna, a jego fundator, to ten sułtan ze "Wspaniałego Stulecia". 😉
I jeszcze wpadliśmy na Wielki Bazar na zwiedzanie i małe zakupy.

Nic, tylko czekać na kolejne takie pobyty. 💗

2 komentarze: