niedziela, 16 kwietnia 2023

Wymogi dla cabin crew - artykuł.

 W swoim pierwszym wpisie z serii "Zostać stewardessą?" opisałam Wam podstawowe wymagania dla osób chcących zostać cabin crew.
Ponieważ wciąż dostaję o to pytania i ponieważ ostatnio natknęłam się na ciekawy artykuł, to dziś wracam do tematu. (Fakt też, że siedzę w domu i nie latam i nie mam o czym pisać.)

Pierwszymi stewardami byli mężczyźni, później zaczęto zatrudniać młode, niezamężne kobiety.
Cały artykuł możecie przeczytać tutaj.



Wymagania dotyczące wzrostu nieznacznie różnią się dla poszczególnych linii. W moich pierwszych latałam też z niższymi osobami, możecie o tym przeczytać w mojej pierwszej książce.
Jeżeli chodzi o konieczność podnoszenia 10kg, to nie jest to wymóg ze względu na bagaż pasażerów, ale na pudła z kateringiem i sprzęt awaryjny.

Autorzy artykułu zwracają też uwagę na konieczność zachowania prawidłowego BMI. A Waszym zdaniem jest to niezbędny warunek?

A teraz przechodzimy do groomingu ( o tym więcej w mojej trzeciej książce). Co sądzicie o widocznych tatuażach? Piercingu? Ja, jako stewardessa starej daty, jestem za minimalizmem w mundurze i elegancją. Przyznaję jednak, że całkowity zakaz tatuażu jest dla mnie niezrozumiały.

Jeżeli myśleliście, że tatuaże są punktem zapalnym, to co powiecie na zakaz małżeństw i zachodzenia w ciąże? Uwierzycie, że nadal są linie lotnicze na świecie, które mają takie przepisy? W Europie takie pytania są zakazane, ale z własnego doświadczenia wiem, że i na Starym Kontynencie można się spotkać z dyskryminacją.

A Wy słyszeliście o jakiś innych dziwnych wymogach w naszym zawodzie? Podzielcie się nimi w komentarzu lub na FB/ Insta.


9 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy są gdzieś szanse dla niższych osób?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce nie.

      Usuń
    2. Niestety większość linii ma jakieś minimum wzrostu. Nie wiem, co oznacza dla niższych osób? Ile konkretnie wzrostu?
      Na mniejszych samolotach (ale w Polsce obecnie takich komercyjnych nie ma) latają niższe osoby.

      Usuń
  3. Dobrze, że obecnie są inne już wymagania.

    OdpowiedzUsuń
  4. I co? Poleciałaś gdzieś?

    OdpowiedzUsuń