wtorek, 10 listopada 2015

52 - cz. II

Dziś przedstawiam kolejną 15-stkę z moich tegorocznych lektur. (Dla przypomnienia w ramach akcji na FB zobowiązałam się przeczytać 52 książki. Pierwsze piętnaście możecie znaleźć tutaj : 52 - cz. I )

16)
okładki : lubimyczytac.pl
Podobało mi się.

17) Jerzy Wittlin "Vademecum kochania" - jakoś mnie nie porwało.

18) Marc Levy "A jeśli to prawda..." - na podstawie tej książki powstał film "Jak w niebie" ani film, ani książka mi się nie podobały.

19)

Dalsze losy bohaterów "A jeśli to prawda...", jakoś tak mi w rękę wpadło.

20)

Hmmmm.



21)

Sporo odniesień do Biblii, ale w sumie dobrze się czyta.

22)

Kolejny pisarz do którego powracam po latach. Emil Zola i to w jakim stylu!

23)

Lubię książki o Syberii. Dwa lata temu miałam przyjemność polatać trochę po tamtym obszarze i od tego czasu w miarę możliwości staram się poszerzać swoją wiedzę na ten temat.

24)

"Literatura fachowa" :) Małe przypomnienie, że nie wolno serwować takich samych posiłków panom w cockpicie (w mojej firmie jest nawet taki przepis). Również film.

25) Georges Simenon " Niewinni" -  kryminał, łatwy do odgadnięcia, ale szybko się czyta. Jakoś kryminałów czytam wyjątkowo mało.

26) Rosamunde Pilcher " Wild Mountain Thyme" - kupiona na wyprzedaży w księgarni językowej. Denerwująca historia napisana jakże pięknym językiem. 

27)

Powrót do Hemingway'a.

28)


29)

W moim odczuciu jedna z najlepszych książek tego autora.

30)

Napisana w 1925 roku, śmieszna, zaskakująca, ale też pokazująca nietolerancyjne społeczeństwo lat międzywojennych.


1 komentarz: