piątek, 25 września 2015

Café Pushkin


   youtube

La Place Rouge était vide, devant moi marchait Nathalie
Il avait un joli nom, mon guide : Nathalie.
La Place Rouge était blanche, la neige faisait un tapis
Et je suivais par ce froid dimanche, Nathalie.
Elle parlait en phrases sobres de la révolution d’octobre
Je pensais déjà
Qu’après le tombeau de Lénine, on irait au café Pouchkine
Boire un chocolat.


Od kilku lat często zamawiam catering w Moskwie z Café Pushkin. Nigdy jednak nie miałam okazji przekonać się jak to miejsce wygląda, a słyszałam wiele. I proszę! W czasie swojego ostatniego pobytu w stolicy Moskwy wysłałam wiadomość do swoich panów:
-"Jemy lunch? W hotelu? Czy w mieście?" 
-" W mieście"- padła odpowiedź.
I już wiedziałam gdzie pójdziemy.

parter

wejście na piętro

Kelnerzy noszą ubrania "z epoki".

piętro z biblioteką

Kolega zamówił kulebiaka, w dziury w cieście wlewa się gorący wywar mięsny.

Ja sałatkę Olivier - koszt ok 52 zł.

Co ciekawe piosenka Gilberta Bécaud powstała w 1964 roku, w tym czasie Café Pushkin nie istniało. Restauracja została wymyślona przez  tego francuskiego barda. Lokal otworzono dopiero w 1999 roku i stał się on wielką turystyczną atrakcją. 


Coż tanio to tam nie jest, ale w centrum Moskwy trzeba się z tym liczyć. Jedzenie pyszne, wystrój i serwis mnie powalił z nóg. Polecam zajrzeć, choćby na kawę.


2 komentarze: