niedziela, 25 sierpnia 2024

Szukanie pracy na prywantych jetach

Kiedy ostatnio dałam Wam możliwość zadawania mi pytań na swoim Instagramie, większość z nich dotyczyła tematu poszukiwań pracy w sektorze lotnictwa prywatnego.
Cieszę się, że są tu osoby, które interesują się tym tematem. Fajnie widzieć, że jest nas coraz więcej.
Dlatego też, dzisiejszy wpis będzie podsumowaniem tego zagadnienia i odpowiedzią na Wasze zapytania.

O tym, co to jest freelancing możecie poczytać tutaj.
O szukaniu pracy jako freelancer tutaj.
O moich zarobkach jako freelancerka przeczytacie tutaj.

 

Co wybrać? Freelance? Czy stałą pracę?
Zacznę może od freelancu, bo na ten temat mam już sporo wpisów (oznaczonych powyżej zdjęcia). Nie będę ukrywać, że większość lotów na zastępstwo, takich last minute dostaje się po znajomości. Po latach pracy w prywatnym lotnictwie mam koleżanki i kolegów, którzy podrzucają mi oferty. Bez kontaktów będzie Wam ciężko się załapać na zlecenie.
(Nie mówiąc o tym, że bez doświadczenia w branży, nie macie szans. To nie jest tak, że można się tego samemu nauczyć. Latanie na prywatnym samolocie jest skomplikowane i aby robić freelance, trzeba mieć wylatane kilka lat.)
Dodatkowo jest kilka forów na FB, Insta, Telegramie i Whatsapp dla VIP FA, gdzie wpadają takie pojedyncze loty.
Jeżeli chodzi o agencje, to ja nie jestem w żadnej. Kiedyś się zgłosiłam, ale nigdy od nich pracy nie dostałam. Dodatkowo, musicie pamiętać, że pośrednicy nie pracują charytatywnie. Opcje są dwie, albo ściągną z firmy swój haracz, albo od Was. A potrafią sobie słono liczyć za swoją pomoc. Łącznie z jedną dniówką - co jest ok, jeśli macie tydzień i więcej lotów. Gorzej, jak lecicie na dwa / trzy dni, a oni oczekują jednodniowej zapłaty.
(Są też agencje / aplikacje, gdzie musicie wykupić miesięczne / roczne członkostwo. Możecie nie znaleźć tam pracy, ale abonament zapłacicie.)

A co jeśli chcecie znaleźć pracę na stałe w prywatnym lotnictwie? 
Obserwujcie firmy, dla których chcecie latać. Wyślijcie im swoje CV, nawet, jeśli nie rekrutują. Polubcie ich profile na Linkedin i Instagramie. Zaobserwujcie profile innych latających VIP FA. (często dzielimy się ofertami pracy).
Subskrybujcie strony internetowe i te na FB z ofertami pracy. Ogłoszenia pojawiają się i znikają. Trzeba być aktywnym i szybkim. Zróbcie sobie profesjonale zdjęcia, dobre CV i list motywacyjny. Jak tylko coś się pojawi, jesteście gotowi do wysyłania.
Nie czekajcie. Ja wysyłam zgłoszenia wszędzie. Ostatnio miałam rozmowę o pracy będąc na plaży.😁


P.S. Przeczytajcie ten wpis - "Vademecum pragnących zostać cabin crew."

1 komentarz:

  1. Dziękuję. Od poniedziałku biorę się za szukanie pracy. Twój wpis akurat jest na czas!

    OdpowiedzUsuń