piątek, 13 kwietnia 2018

Rijks

Muzeum Rijsk jest jedną z głównych atrakcji Amsterdamu. Wprawdzie mieliśmy z kapitanem inne plany na ten dzień, ale okazało się, że miejsce które chcieliśmy odwiedzić wymaga wcześniejszej rezerwacji (lub długiego czekania w kolejce).
I tak wydawszy 17,50 euro znaleźliśmy się oko w oko z Rembrandtem, Vermeerem, a nawet Van Goghiem.
Od początku jednak. Zaczęliśmy od wystawy czasowej "High Society", która przedstawia 34 pełnowymiarowe portrety. Moje ulubione:

Twórca współczesnej ginekologii i niepoprawny kobieciarz - "Boski Pozzi". Musicie przyznać, że zabójcze połączenie pasji. 😉
Markiza Luisa Casati, na której przyjęciach szampan lał się strumieniami, a i kokainy, i opium nie brakowało.
Po takim wstępie postanowiliśmy pominąć parter (starożytność) i udać się następnie na pierwsze piętro, żeby obejrzeć trzy obrazy Van Gogha.

Tuż obok Rijks znajduje się muzeum poświęcone Van Goghowi, gdzie można zobaczyć o wiele więcej dzieł mistrza.
Główną atrakcją Holenderskiego Muzeum Narodowego jest malarstwo Rembrandta. Znajduje się ono na drugim piętrze w Galerii Honorowej, tam też możecie zobaczyć obrazy Vermeera.

ogromna "Nocna Straż"
A na koniec, wisienka na torcie dla wszystkich związanych z lotnictwem - trzecie piętro.

Zdjęcie pod tytułem "Nie patrzę w obiektyw, podziwiam samolot".
Fokker 23 Bantam z 1918 roku -eksponat muzealny, który niewątpliwie najbardziej przypadł do gustu mojemu kapitanowi.
Bardzo fajne w Rijks jest to, że można wyjść z muzeum i wrócić tego samego dnia na jeden bilet. Zbiory są tak duże, że obejrzenie wszystkiego na raz, bez przerwy, jest mało realne. Polecam Wam wizytę; szczególnie gdy aura na zewnątrz nie dopisuje.


8 komentarzy:

  1. Wlasnie muzeum Van Gogha mi sie marzy. Dopiero w drugiej kolejnosci Narodowe. Ale z Twojego postu widze, ze tam tez jest co ogladac!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plan był Van Gogh, ale ogromne kolejki. Koniecznie trzeba zarezerwować bilet wcześniej.

      Usuń
  2. Amsterdam na Majowke?

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam w Wysokich Obcasach o tej wystawie; fajnie ze ja widzialas!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o niej czytałam, ale po czasie... 😁 trafiłam przez przypadek!

      Usuń
  4. Na Daily Art bylo o tym pierwszym obrazie ;)

    OdpowiedzUsuń