poniedziałek, 4 lipca 2016

Ogrody Boboli i Most Vecchio - dzień drugi we Florencji

Dzień drugi we Florencji postanowiłam poświęcić na zwiedzanie. W tym mieście jest tyle do zobaczenia, że musiałam dokonać selekcji. Wiele lat temu, jeszcze w liceum byłam tutaj na wycieczce i udało mi się wtedy zobaczyć najważniejsze miejsca. Oczywiście niewiele już z tego czasu pamiętam.
Z hotelu wzięłam taksówkę do Pałacu Pitti, przy którym położony jest największy we Florencji park (11 hektarów). Został on założony w 1549 roku przez Kosmę Medyceusza Starszego dla żony. Znajduje się w nim wiele fontann i rzeźb. Wstęp kosztuje 10 euro. W kasie otrzymuje się też mapę, która ułatwia zwiedzanie.

Widok na pałac od strony ogrodu.

Park położony jest na wzgórzu, dzięki temu można podziwiać panoramę miasta.

Aleja Cyprysów prowadzi do Fontanny Neptuna.
Jeżeli zdecydujecie się na zwiedzanie tego parku, polecam ubranie dobrych butów. W parku jest wiele pochylni i schodów. Możne je pokonać, tak jak ja, w japonkach, ale stopy kilka razy mi się obsunęły po żwirze.

cyprysy
centralna fontanna

Fontanna "Winobranie" - moja ulubiona w parku.

Jedna z najsłynniejszych rzeźb znajduje się przy samym wyjściu.
Po tak udanym przedpołudniu postanowiłam kontynuować spacer do pobliskiego Mostu Vecchio, czyli Mostu Złotników. Jest to najstarszy most w mieście, powstał w latach 1335-1345. Od 1593 roku handluje się tu tylko złotem.

most i rzeka Arno

wejście na most

Z czasów licealnych pamiętałam, że na moście były tłumy i  tym razem się nie zawiodłam.

złoto, złoto, wszędzie złoto
W 1944 roku Niemcy zaminowali most i planowali jego wysadzenie. Na szczęście im się to nie udało.
To był bardzo udany dzień, szkoda tylko, że zwiedzałam sama. Niestety nikt z mojej nowej firmy nie miał ochoty na spacer. W tym zawodzie często się to zdarza; warto jednak nie tracić okazji, bo nie wiadomo kiedy znowu się trafi kilka dni we Florencji.

2 komentarze:

  1. Może uda mi się tam, w te wakacje też pojechać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń