niedziela, 12 maja 2024

SkyUp Airlines

 Wracając z kwietniowego dyżuru w Bazylei, miałam możliwość wypróbowania kolejnych linii lotniczych! Ciekawostka: mój bilet mówił wyraźnie Wizzair. Tablica przy bramce też mówiła Wizzair. Dlatego bardzo się zdziwiłam, gdy wyszłam na płytę ("tanie latanie" = spacer po płycie lub autobus 😉) i zobaczyłam przed sobą pomarańczowy samolot.

Myślałam, że idziemy do Easy Jet.

SkyUp Airlines to linie ukraińskie low costowe. Założone zostały w 2018 w Kijowie. W ich flocie znajduje się 15 Boeingów 737. W pierwszym roku wojny zawiesiły działalność, obecnie świadczą tylko usługi wet lease (czyli latają dla innych linii).
Ciekawiło mnie, gdzie są zbazowani, ale nie było okazji porozmawiać.

Z Bazylei lecieli za Wizzair, dlatego na pokładzie był ich serwis, czyli sprzedaż.

Mundury bardzo pomarańczowe i wygodne obuwie. To są chyba pierwsze linie na świcie, które wyposażyły swoje załogi w buty sportowe.
Ja wolę bardziej eleganckie mundury, za to bardzo podobają mi się ich apaszki przewieszone przez ramię.

Stewardessa na pokładzie powiedziała, że załoga mówi w języku ukraińskim i angielskim. Zakładam, że rosyjski dziewczyny też znały, ale w sumie się nie dziwię, że nie chcą w języku okupanta mówić. 

Krótki, przyjemny lot i lądowaliśmy przed czasem w Warszawie.❤️

No to jakie linie będę następne?

1 komentarz:

  1. Czytam wszystkie wpisy, ale te lotnicze lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń