niedziela, 13 maja 2018

Sobór św. Aleksandra Newskiego w Sofii

Podczas poprzedniej rotacji po krótkim odpoczynku w Nicei, dostałam kolejny lot. Tym razem coś nowego - stolicę Bułgarii - Sofię. Wiele lat temu byłam w Burgas, na przymusowym międzylądowaniu, po tym jak zepsuł się samolot, którym leciałam. To miasto jednak odwiedziłam pierwszy raz. Od razu sprawdziłam na mapie, co można tam ciekawego zobaczyć i pierwszą pozycją na liście zabytków był Sobór.

Przeszliśmy przez park i z daleka już widać było kopuły.
Cerkiew ta została wybudowana na cześć rosyjskiego cara Aleksandra II, dzięki któremu Bułgaria uzyskała niepodległość w 1878 roku. Przed tą datą tereny te należały do Imperium Osmańskiego.

Budynek w całej swej okazałości. Budowa trwała tylko 30 lat.
główne wejście
Kopuły jednak są dużo ładniejsze.
Wstęp do środka jest bezpłatny. Opłaty są tylko za filmowanie lub fotografowanie. Niestety przyjmowana jest tylko lokalna waluta, więc zdjęć wnętrza nie mam. Poniżej zdjęcie znalezione w Internecie.


Jeżeli tylko będziecie mieć chwilkę, to koniecznie zajrzyjcie do tej świątyni. Warto!


2 komentarze:

  1. O Bulgari nie kraza dobre opinie. Podobno jest tam nudno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sofia mi się podoba, ale słyszałam podobne opinie.

      Usuń