środa, 18 maja 2016

Operacja LOT

Pod moim wpisem o książce Wniebowzięte pojawił się komentarz czytelniczki polecający mi program Operacja LOT.
Zwiastun tego programu możecie zobaczyć poniżej.


youtube

Niestety nie mam kanału, na którym jest on emitowany, ale udało mi się znaleźć pierwsze trzy odcinki online. Jeżeli go jeszcze nie widzieliście to gorąco polecam. 
Oczywiście ze względu na mój zawód najbardziej zainteresowały mnie fragmenty dotyczące szkolenia i pracy cabin crew. Muszę powiedzieć, że kulisy zawodu pokazane są bardzo rzetelnie. 
Z przyjemnością przypomniałam sobie moje początki i stres związany ze szkoleniem (naprawdę jest on ogromny).
Znalazłam kilka różnic pomiędzy szkoleniem w Polsce, a na Bliskim Wschodzie - przede wszystkim wygląd kursantów! To chyba najbardziej mnie uderzyło (i nie tylko kursantów, ale i latającej załogi). U mnie na szkoleniu obowiązywał strój business, a po kilku pierwszych tygodniach chodziliśmy już w mundurach. Do tego włosy - zawsze związane i przepisowy makijaż. Pamiętam jak tego nie lubiłam, teraz wydaje mi się to bardziej profesjonalne. A Wy co sądzicie?
Inną różnicą, którą dostrzegłam było wodowanie w kostiumach kąpielowych. Ja miałam na sobie ubranie, które miało nam za zadanie pokazać o ile trudniej się pływa, gdy materiał hamuje nasze ruchy. ( Drugie wodowanie dla innej firmy robiłam w kostiumie - przepisy basenowe.)
No i na koniec scena z samolotu, gdy personel pokładowy udaje się na odpoczynek w mundurze na ośmiogodzinnym locie. Nam przysługiwał on tylko na lotach powyżej dziesięciu godzin, do tego obowiązkowo trzeba było założyć pidżamę.
Teraz poluję na kolejne odcinki :)



6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten program, widziałam już wszystkie odcinki. Naprawdę fajnie zrobiony, dużo można się dowiedzieć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety tylko 3 pierwsze. Poluję na kolejne w internecie.

      Usuń
  2. Ja również obejrzałam wszystkie odcinki i co niedziela czekałam na te powtórki, tylko tak mogłam je zobaczyć. Jednak milej ogląda się rodzimy program i jakoś tak bardziej chce, niż polecam przez mojego kolegę "Megalotnisko w Dubaju " czy jakoś tak ;) I dzięki temu programowi uświadomiłam sobie jak to wszystko jest ze sobą powiązane, jedna część nawali, to druga już bez tej pierwszej nic nie zrobi :/ A mnie też zdziwiło, dlaczego oni w strojach kąpielowych wskakują do tego basenu, hm...chyba nie będzie czasu na przebranie się w samolocie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam ten program o lotnisku w Dubaju, całkiem mi się podobał, ale o pracy załogi pokładowej nic tam nie było. "Operacja Lot" skupia się bardzie na linii lotniczej.
      Myślę, że to wodowanie w kostiumach, to przepisy BHP basenu. Pewnie dyrekcja tego obiektu nie zezwala na pływanie w ubraniach :)

      Usuń
  3. A czy duzo osob nie zdjae tego szkolenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć, z tego co wiem -to są to pojedyńcze przypadki.

      Usuń