niedziela, 4 marca 2018

"Pilot. Naga prawda."

Jak Wam mijają zimne wieczory? W taką pogodę nie wychodzę z domu... Ciepła herbata, kocyk i telewizor lub książka. Dziś przedstawiam Wam kolejną propozycję lotniczą. "Pilot. Naga prawda. Czynnik ludzik w katastrofach lotniczych" autora David Beaty.

Też czytacie w łóżku? Książkę znalazłam w swojej bibliotece.
Jeżeli jesteście fanami serii "Katastrofy w przestworzach" programu National Geographic, to spodoba się Wam też ta pozycja. Autor - doświadczony pilot, opisuje wiele wypadków lotniczych i wyjaśnia jakie czynniki przyczyniły się do ich zaistnienia. Zajmuje się on tzw. "błędem pilota", a nie technicznymi wadami samolotu. Pouczająca lektura.


"Lecz pilot komunikacyjny zostawia swoją żonę i dzieci w domu, aby rozbijać się po cały świecie w towarzystwie troskliwie wyselekcjonowanego grona najpiękniejszych młodych kobiet (....). Za czasów mej młodości mawiano, że aby zasnąć po długim locie, pilot musi walnąć kielicha, wziąć prochy albo zaliczyć stewardesę." 👀🙈
I tym fragmentem odpowiem na pytanie: "Dlaczego nie umawiasz się z pilotami?" 😂
A tak na serio, chciałabym powiedzieć, że mam wielu poważnych kolegów w branży lotniczej, którzy szanują swoje rodziny i nie zdradzają swoich małżonek. Mam też kilku niepoważnych.....
Myślę, że spojrzenie autora jest wypaczone. Co do reszty treści książki, to serdecznie polecam fanom awiacji!



3 komentarze:

  1. Ksiazka ta byla po raz pierwszy wydana w roku 1991 roku, kiedy swiat pilotow i stewardess zaczal sie zmieniac. Lata 60-te i 70-te to byl golden aage of air travel, a oni byli mlodzi, piekni i - bawili sie. I o tym pisze autor. Nie ma w tej ksiazce zadnego wypaczenia, wrecz przeciwnie - naga prawda tamtych czasow.
    Info from Wikipedia.
    Already an accomplished novelist, Beaty turned his attention to identifying the possible causes behind aviation accidents attributed to pilot error, enrolling at University College London to read psychology. Having completed the degree course in a single year, rather than the traditional three years, Beaty became a civil servant in 1967 before publishing his first non-fiction work, The Human Factor in Aircraft Accidents in 1969. This was followed by The Water Jump: The Story of Transatlantic Flight (1976), The Complete Skytraveller (1979) and Strange Encounters: Mysteries of the Air (1982), before he returned to the subject of his first non-fiction book in The Naked Pilot - The Human Factor in Aircraft Accidents (1991). Finally Light Perpetual: Aviators' Memorial Windows appeared in 1995.

    His first book was met with considerable resistance, not least from a number of aviators, because it portrayed pilots as ordinary human beings, susceptible to errors and mistakes. However, Beaty's work resulted in further interest in the subject, which has now become an accepted part of flying training and is a compulsory module on many private and professional flying courses.
    Pozdrowienia,
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez czytalam i moge polecic!

    OdpowiedzUsuń